Saint Germain en Laye

Och idag så tog jag RER till Saint Germain, det vill säga inte till Paris utan åt det andra hållet. Checkade in skolan där jag och många andra ska gå, då de flesta bor i det området. Träffade först Ninni och käkade lunch, snackade och gick runt lite, sedan kom Elin och vi tog en fika. Smakade macarons för första gången i mitt liv, and let me say, det var en fröjd för mina smaklökar. Den i choklad smakade som kladdkaka och den i kokos var bara crazy-good. Sa hejdå till tjejerna vid tvåtiden redan och tog RER hem. Hehe, ja, jag gick en annan väg hem som jag trodde gick snabbare, men ack hade fel. Fick fråga en tant, en francais, var supermarket carrefour låg (bor bredvid) och hon tog fram sina glasögon, pratade massa franska, hängde med på knappa hälften. Hon kallade på en annan tjej över gatan som visade vägen, hon kunde ingen engelska men jag förklarade med halvdålig franska att det var min första gång jag tog RER och att det var svårt att hitta. Hon förstod. Men woaaa, sen kom vi till huvudgatan där jag kände igen mig. Smög in om stället där de säljer bröd och grejer och köpte mig 5 stycken macarons till familjen och mig ikväll, tog en av varje färg! Anyway så har jag precis kommit hem nästan, sitter med ett glas pepsi, så livet är chill och allt flyter på. Imorgon ska jag till.. doktorn... lite nervös. Ska antagligen träffa en annan au pair innan så förhoppningsvis kan vi hitta dit tillsammans.
 
Bilden är från Saint Germain, CHECKA in dessa goa macarons. Har inte så många bilder från Saint Germain dock,  men många bilder från hemvägen.. tills jag gick vilse. Det är ju i nuläget VÄLDIGT varmt här. Schvetttt.
 
2012-09-04 @ 15:24:00

Postat av: Gabriella Svensson

Så det är varmt ute? Jag har inte varit mer ute än när jag öppnade dörren för att släppa in katten :/ Kanske borde ta mig utanför huset, har nämligen inte gått utanför dörren sedan söndag eftermiddag/kväll.

2012-09-04 @ 15:44:30
URL: http://fairyfloss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Se men inte röra? Då rasar väl hela pyramiden
av smarriga bakverk?Tror farmor. Så de så!:-))

2012-09-17 @ 10:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR