Första skoldagen

Tänkte börja med att berätta om den fantaaaaastiska konserten jag var på i lördags. Så, jag och 75.000 andra såg Lady Gaga på Stade de France. Jag var i "pelouse"-området, vilket betyder att man står upp och kommer en hel del mycket närmre scenen än de som satt ner runt scenen. Jag och finskan hamnade relativt långt fram och eftersom jag är lång hade jag inga större problem att se över alla huvuden, hehe. Fan va hon var bra, hela showen var en lätt tiopoängare. Man behöver inte ens vara ett Gaga-fan för att tycka konserten var bra! Hon sjöng några akustiska låtar, ååååh, hennes röst är så jävla bra. Alltså överträffade konserten mina förväntningar (och ändå så hade jag JÄVLIGT höga sådana..) Njöt av varenda sekund, ville aldrig att den skulle sluta. 
 
Dagen efter konserten bestämde jag träff med några vänner i Paris, en del skulle till svenska kyrkan, men redan där kände jag att det inte var något för mig. Så jag och Ellen begav oss ut på äventyr, som till en början gick lite fel. Vi hamnade i ett konstigt område i de yttre distrikten så vi hittade första bästa metro och tog den in till centrum igen. Vi gick längs La Seine, beundrade Eiffeltornet och turistfotade lite. Sedan stack vi hem till hennes kompis som pluggar i Paris och bor i Marais, åh, underbart område. Lägenheten som de delar på två var ganska liten men har en hyra på 15.000 kr/månad, woppppppa. Det är helt sjukt att de kan ta sådana priser bostäder.. Hade kanske haft råd med ett fem kvadratmeters vindsutrymme, om ens det.
 
Idag så var det första skoldagen på La Clef, det gick väl bra. Man kan lugnt säga att kunskapsnivån i min grupp skiljer sig ganska kraftigt. Tjejen bredvid mig verkade prata flytande, kort sagt, kände mig ganska kass. Det fanns nog ett par till som var på samma nivå som mig, som tur var. Får väl kämpa helt enkelt och läraren verkar jätteschysst. Imorgon ska vi käka frukost där, haha, en fransk sådan. Det blir väl chokladflingor, söta crêpes eller toast med marmelad?
 
Så ja, det är de senaste dagarna.
Imorgon blir det skola igen och ikväll ska jag natta barnen (!!!!!!) Kommer bli en jäkla challenge..
2012-09-24 @ 18:09:54

Postat av: Anonym

Så kul att du blev jättnöjd med "Gagan", Visst
är hon bra, Har bara sett henne på TV,men ändå!:-))
Franskan klarar du säkert jättebra, du kämpar väl!
Lycka till!!! Kram farmor.

2012-09-24 @ 22:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR