Skitväder

Idag har det verkligen regnat hela dagen. Åkte till Marais med Hanna, Klara och Johanna där vi gick runt lite bland butikerna. Regnet öste ner så det blev inte mycket shopping tyvärr. Precis när vi skulle ta metron slutade det regna och sedan när jag hoppade på cykeln för att komma hem började det ösa igen. Men nu ser det faktiskt ut att ljusna, äntligen. Klockan sju kommer Hanna och Klara hit och vi ska äta raclette med min host-family som i princip tjatat på att jag skulle bjuda hit några vänner. Har aldrig ätit raclette och har inte riktig koll på vad det är.. 
 
Igårkväll efter jobb stack jag, Hanna, två norskor som bor i vårt område och en Kanadensare till latinkvarteren i Paris. Det är verkligen otroligt mysigt där. Små trånga men upplysta gator, restauranger med mat från alla världens hörn och svettiga barer. Men ja, vi bestämde oss för att käka eftersom ingen av oss hade hunnit med det och det blev (lucky me)en indisk restaurang. 

Bild från min födelsedagskväll på O'sullivans där jag inte bara fick en finfin tårta av Ellen och Hanna utan bjöds på en gräddig bailey-shot av bartendern samtidigt som de spelade "happy birthday" i högtalarna. 
2012-10-13 @ 16:45:00


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR