Ny dag, nya tag


Bild från igår, vid stationen - "la gare"

Så under gårdagen var ett av barnen väldigt.. motvilligt. Och likaså imorse. Riktigt jävla jobbigt var det. Men förhoppningsvis ska det inte upprepa sig i eftermiddag. Anyway, så vanligtvis är kidsen i Frankrike lediga på onsdagar, men mina två går på ett "day camp" vilket innebär ingen skola utan bara lek. Ska hämta de så sent som fem faktiskt, så är ledig hela dagen. Men, here's the thing, ska ju till en så kallad "sportdoktor" som ska se så att jag är frisk nog att spela badminton, haha. Detta sker 13.45 i Saint Germain, så har ingen direkt tid att ta RER in till Paris, tyvärr. Har fått en karta till doktorn, som inte kan engelska typ.. yeah, än en gång ska mina franskakunskaper sättas på prov. Kanske borde lära mig några medicinska termer? Njaaah.
 
Anyway, sitter med en baguette som jag handlade med mig hem efter att ha lämnat kidsen på "day campet". Den var fortfarande lite ljummen. Och det är inte konstigt att alla i Frankrike äter så mycket av just baguetter, de kostar ju 0,5 euro, det vill säga en femma. När jag stod där vid bröddisken kunde jag först inte bestämma mig.. allt såg.. så gott ut. Så slutligen blev det en klassisk baguette haha! God var den iallafall, speciellt med lite sallad, gurka och skinka. YUMMMMM!
 
Ikväll 20.45 börjar allvaret. Badminton. Ensam. JE NE COMPRENDS RIEN!!!!
2012-09-05 @ 09:47:00

Postat av: Mami

Är det huset där du bor? Det med tre våningar. Det ser franskt ut.

2012-09-08 @ 20:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR