Fredag. Längtar.

Okej, så idag skulle jag egentligen träffat en tjej i Paris och ja.. fikat, shoppat. Men, snoret rinner like a freak'n river och huvudet dunkar en aning FÖR mycket. Så jag spenderar dagen i soffan med te, glass och alla Resident Evil-filmerna. Treffffligt. Förresten, på måndag börjar min skola, GALET. Äntligen ska det bli lite mer flow i språket, det är svårt när man glömt bort massa grammatik då detta språket består av 50% grammatik och resten är galna gester - verkligen - de gillar att använda kroppen här. Ibland känns det som en hel jäkla teater när de ska förklara saker och där står jag, svenne, och är van att prata utan några större betoningar och att gestikulera som de gör finns ju inte på kartan. Än.
 
Så, familjens sommar aupair är här. Dulce. Hon är typ bra, nästan FÖR bra! Hon är superpedagogisk med barnen, har världens längsta tålamod, hjälpsam till tusen och extremt trevlig. Det märks verkligen att det är 10 års skillnad mellan oss, hon agerar lite mer som en mamma och ja, tar för sig mer. Hon har ju varit au pair innan i Canada där hon sedan stannade och jobbade i fyra år, så ja, hon har väl erfarenhet av allt möjligt. Men tillbaks till Mexico åker hon imorgon, så ja.
 
Anyway. Ikväll ska jag försöka fixa den där grejen jag är så JÄVLA nervös, glad, exalterad över. Det kan visa sig gå toppen, men risken att det ska floppa finns ju där. Så därför kommer jag, oavsett vilken tid jag kommer hem, uppdatera om hur det gick (även om det floppar..) SÅDESÅ. 
 
Ellen smsade nyss och sa att hon skulle handla på Carrefour market (den som ligger ett stenkast från mitt hus) och eftersom jag behöver handla lite grejer och inte skulle dö av en nypa luft hänger jag på. Det verkar vara någon vinfestival...vinhögtid.. just nu för affären är FYLLD med vin och människor kommer ut med 5+ BACKAR med vin, de skiter helt i maten. Typiskt fransmän.
 
2012-09-21 @ 12:06:00

Postat av: Sanna

Nä men sluta vad nyfiken jag blir nu!! Vad är det som ska hända ikväll? Dejt? Jobbintervju? Intagningsprov på operan? Vad??

2012-09-21 @ 16:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR