Chinatown

Så, då har man det avbockat på listan. Paris Chinatown. När jag och Johanna steg av metron och kom upp till ytan vimlade det av asiater (bokstavligt talat) Har aldrig sett så mycket asiater på en och samma plats sen jag var i Thailand. Mycket intressant. Alla restauranger, affärer osv. var "kinesiska". Till och med skylten på McDonalds stod på kinesiska???!!! Okej, så vi hittade en (många) restaurang där vi bestämde oss för att äta, både billigt och underbart gott. Antagligen det billigaste jag ätit i Paris sedan jag kom hit. En supergod biffgryta med nudlar och grönsaker blev ca 60 spänn! Önskar att chinatown låg lite närmare "city". Det tar nämligen en jävla tid att ta sig dit då det ligger i änden av linje 7, Pont d'ivry. Men det var faktiskt värt det och kommer nog dra dit och käka fler gånger om jag är i krokarna. Mycket intressant område nämligen. Det var längesedan jag kände mig som en gigant, minst två huvuden längre än både kvinnor och män.
2012-11-09 @ 16:39:22


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR