Paris

Okej, så idag tog jag RER till Paris med Elin, som alltså tar samma tåg som mig. Vi begav oss i hettan till en park där vi skulle träffa några au pairer och ja, chilla typ. Stannade inte så värst länge, det var så otroligt varmt (!) Inte för att jag klagar, men det är skönare att gå i värmen än att sitta och svettas som en gris hehe. Så jag och.. fem andra gick runt lite i Paris, checkade in lite av shoppingen och tog sedan en fika på starbucks. Champs-élysée var verkligen packat denna dag.. det vill säga som alla andra dagar? 
 
När vi stod vid triumfbågen idag kunde jag inte låta bli att beundra trafiken runt triumfbågen. Rondellen är så otroligt bred och det rymmer säkert 5-6 filer men ändå kör bilarna hur som helst. Man kan inte förutspå något i denna hemska rondell. Alla kör offensivt här i detta ostälskande land och alla skiter i princip i att det finns andra än de själva på vägen. Precis tvärtom vad vi lär oss i Sverige, exakt tvärtom. 
 
Ja, det blev ju ingen marknad idag, den ska vi åka till imorgon. Ska ha med mycket cash (inte för mycket dock så att alla ficktjuvar kan gotta sig dock!) Men ja, hoppas på att finna massa franska fynd.
2012-09-15 @ 19:36:14

Postat av: Anonym

Vackert foto på Triumfbågen!Akta dej för ficktjuvar och var rädd om din kamera,som tar så fina bilder!
Kram farmor!

Svar: Jadå farmor, det är lugnt!
youlia.blogg.se

2012-09-16 @ 00:20:10
Postat av: Anonym

Bra att du skriver stort! Jag ser som en kråka,om dom nu ser dåligt?:-)) Jag väntar fortfarande på starrop.Man får gilla läget! Kram!!!

2012-09-18 @ 01:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR