Skillnader

Okej, bara för att jag själv tycker att detta är intressant så ska jag dela med mig av märkbara skillnader mellan Sverige och Frankrike. För det första är gatorna riktigt tajta, de gör som galningar och de stannar inte om de passerar ett övergångsställe fullt med folk. Faktiskt. Och den mest märkvärda för mig som håller på så mycket med kost osv. är nog att det inte finns mörkt bröd, rågbröd eller något liknande. Eller, liknande fanns det i affären, men det brödet som de kallat mörkt är för mig ljust hemma i Sverige. De verkar gilla "sötsaker", dvs. att det finns ett stort utbud på mat med exempelvis choklad i. Idag när jag handlade med Gwen fanns det TVÅ musli, varav en var endast havregryn. Det kändes väldigt konstigt att bara kunna välja mellan två stycken när det i Sverige finns... ett nästan FÖR stort antal att välja på. Men fick iallafall min musli och Gwen försökte hitta ett substitut till filmjölk, de har varken filmjölk eller yoghurt i mjölkpaketliknande form. Upplevelsen jag hade inne på the market var väldigt överväldigande HAHA, kan inte ens skriva ner alla skillnader här och nu eftersom de kallar på mig där nere. Vi ska äta. Klockan är 8! Jag som brukar käka fyra.. men men, jag ska ju uppleva allt det här "the french way".

Vet inte om katten gillar mig i huset. Den kommer in i mitt rum, lägger sig på golvet och rullar runt, men när jag sen vill klappa den blir den LACK. Jäkla Bobo! (..som katten heter)
Diabolo menthe är en fransk dryck med någon slagt kolsyrad lemonad och mintsmak, väldigt speciell.
 
2012-09-01 @ 20:13:20

Postat av: Gabriella

Jag håller totalt med. Var precis och handlade med mamman och vägen dit var otroligt smal, kurvig och backig och alla körde som galning. Och maten ska man ju inte ens snacka om, de hade ju fler "godisyoghurtar" i hyllan än vad vi har plockgodis! Sanslöst, allt med massa socker eller choklad :)

2012-09-01 @ 20:18:36
URL: http://parisaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR