Myskväll

Så, det blev ingen utgång ikväll, främst för att jag och många andra vill orka till den stora marknaden imorgon. Men NÅGOT ville jag göra. Så träffade Ellen, som bor cirka 30-40 minuter bort till fots och vi vandrade runt i Le Vesinet, Croissy och Chatou i hopp om att finna något roligt. Finns inte. Så vi typ.. smög hem till hennes källare (om man nu kan kalla den det, för den är FIN) och drack te, snackade en massa om allt möjligt. Det kändes nästan som om man var i Sverige. Imorgon ska vi träffas på Le Vesinet station klockan 11 och bege oss till marknaden, yeah. Familjen köpte hem massa kycklingfiléer, något de tydligen inte äter så ofta, så ska nog laga till en liten sallad att ha med. Genom att äta ute i Paris kan man utan problem spendera hela lönen, no kidding. Det är en aning surt att allt är så dyrt, förutom baguetter såklart, men snart kanske man hittar några billiga guldkorn. Grejer som någon gärna får sända hit är: proffs hårspray, marabou, filmjölk, rågbröd och.. ja, fyller på listan sen. För dig, du vänliga själ som skickar ner något av detta, kan få en fin fransk souvenir av mig. En eiffeltornet-nyckelring kanske? Eller varför inte en ost?

Godnatt vänner små.
Favoritväskan från Mango.
+1 till frankrike för utbudet av kläder, även H&M, som dessutom är svenskt, är bättre här.
2012-09-16 @ 01:41:59

Postat av: Någon

Ok, Paket till Paris. Det kostar: 10 kg 600kr eller 20 kg 1000kr!!! Vill du ff ha filmjölk, haha?

2012-09-16 @ 10:57:51
Postat av: Sanna

Då vet jag vad jag ska packa med mig på en eventuell Paris-weekend i höst :)

2012-09-16 @ 18:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR