Le puce flea market

Så, idag bar det av först med RER och sedan metron till denna väldigt omtalade marknad. Träffade Ellen vid stationen klockan elva och sedan mötte vi upp en av hennes studerande vänner samt hennes belgiska vän. Så, låt mig bara säga att denna marknaden verkligen är så stor som alla säger. Det började med några "småstånd" längs vägen, sen kommer man till en mini-marknad med en massa "billigt skit" och en del småintressanta saker. Därefter skymtar man en grön skylt där alla marknadens delar finns. Det är verkligen svårt att hitta, speciellt när man inte har någon aning om vilken del som är vilken. Vi irrade runt den första timmen utan någon vidare framgång, men vi fick iallafall se en hel del antikviteter och konstverk på vägen. Efter det, en aning besvikna, åt vi. Det kändes ett tag som om jag skulle svimma, det var så varmt och ja, energin var ju inte på topp om man säger så. Men efter lunchen hittade vi ganska snabbt till det område vi ville, fyllt av både nya och gamla kläder. Vintage, levis-shorts, skor, smycken - you name it. Det var faktiskt en aning överväldigande, det fanns SÅ MYCKET fint att.. det iallafall för mig var väldigt svårt att välja något. Priserna var väl överkomliga, det gick att pruta, men det är väl inget att rekommendera då säljarna kan bli lite sura, hehe. 
 
Det var för övrigt ett ganska osäkert område, förutom i de lite finare delarna där designerprylarna fanns. Men det gällde att hålla hårt i väskan, hade inte med mig kameran, men tog några diskreta bilder med mobilen på de ställena som verkade säkra.

Kort och gott var det en trevlig dag, men nu är jag helt slut och vill inget annat än att sova.
Imorgon ska jag om inget dyker upp baka mina kära kladdkakemuffins som barnen tjatar om och jogga en megarunda.
 
 
2012-09-16 @ 21:53:59


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR