För ovanlighetens skull

Ja, idag för ovanlighetens skull var den store på mycket gott humör. Han duschade riktigt snabbt utan några om och men. Lillen däremot är antagligen väldigt trött, han ville nämligen inte ta en nap idag, så han gnällde för minsta lilla. ooh. Han är vanligtvis alltid glad men innan duschen var det icke så. Först så blev han ledsen för att jag gav honom ett halvt chokladkex (delade med sin bror) och grät hur länge som helst. Antog att han var både hungrig och trött så det slutade med, okej erkänner, att jag gav honom ett helt. MEN han var tvungen att sluta gråta helt och hållet och be mig snällt. So he did. Och gnällde även vid duschtiden. Men nu sitter jag här i trädgården, kidsen är i pyjamas och hoppar fridfullt på studsemattan och SKRATTAR - no crying. Så jag är nöjd. Men ibland, ska inte ljuga, går det mig riktigt på nerverna när de gråter för någonting de VILL HA. Man kan säga att jag och den store hade en liten deal idag, duschade han utan gnäll och annat trams så fick han ut och hoppa på studsemattan efteråt. Och ja, man får väl mötas halfway för att slippa onödiga tårar. Nu är ju båda på gott humör och pratar om den lilles galet illaluktande pruttar och att man kan säga "snupid" istället för "stupid" för då är det inte ett "bad word". Förhoppningsvis kommer mamman hem snart så kan vi hjälpas åt att förbereda le diner. 
 
Skiter i bilderna för i nästa inlägg kommer alla bilder från min lilla fotosession i SGEL.
2012-09-06 @ 18:59:20

Postat av: Anonym

Julia, med din roliga humor och påhittiga idéer kan du komma långt med barnen. Superkul att läsa din blogg!!

2012-09-07 @ 22:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR