Ikea. All day.

Idag var jag uppe med tuppen och tog tåget mot ikea. På andra sidan Paris. Efter en hel del svettiga byten var jag och fem andra tjejer äntligen framme vid den stora blågula byggnaden. Vi började med den obligatoriska frukosten. Smakade deras version av lussebullar vilket faktiskt smakade bättre än förväntat. Därefter begav vi oss in i djungeln. Kom ut med en lampa, en papperskorg, en fotoram, två doftljus och lite annat smått. Höll mig inom budgeten men är fortfarande i behov av lite detaljer till rummet. Det ska ju trots allt vara MITT rum i ett år och därför måste det ju finnas lite av mig i rummet (och då menar jag självklart inte trosor på golvet eller disk bredvid sängen..) Klockan tickade iväg och plötsligt var det lunchdags. Hade förberett mig på en stor tallrik potatismos med köttbullar, lingonsylt och brunsås men det visade sig att de bara hade pommes eller pasta att servera till köttbullarna. Lite surt, men det dög gott och väl! Det jag älskar med ikea är att man verkligen behållt "det svenska". Förutom alla svenska möbelnamn kunde man även köpa glögg, pepparkakor och andra delikatesser i den svenska shopen utanför kassorna. Med mig fick jag några chokladbollar som jag hann äta två av på vägen hem. Desvärre tappade jag resten på marken på vägen hem när jag kampade med de tunga påsarna. Kände mig lite hjälplös när både jackan och chokladbollarna låg utspridda på gatan. Precis när jag skulle få utbrott kommer det en rar kvinna som hjälper mig samla ihop sakerna igen. Förlorade mina chokladbollar som var delvis täckta av grus. Grät en smula. Men det var lika bra att inte få i sig de kalorierna. Nu har jag iallafall inrett rummet och gjort klart (nästan..) läxan till i morgon. Ska se om jag kan hitta någon rolig kvällsunderhållning nu, ses.
2012-10-21 @ 21:04:08

Postat av: Joline

Sorgligt med chokladbollarna, men som sagt, kanske lite bra att du besparade dig dom kalorierna ;)

Svar: haha, ja precis!
youlia.blogg.se

2012-10-21 @ 21:48:12
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR