9 oktober

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Vet inte riktigt varför det blivit så, men jag ska lova mig själv ett inlägg om dagen. Just nu är städerskan här, som kommer en gång i veckan, hon pratar extremt svårförstådd franska. Hon är från något land i Afrika och likaså dialekten! Men vi gör varandra förstådda iallafall, hon förstår mig, men ibland då hon frågar mig grejer så ler jag bara när jag insett att jag inte förstått ett enda ord. Ska snart göra mig redo för skolan, som förbättrats en aning, men fortfarande inte värt pengarna. Men mamma ska skicka ner en svensk-fransk verb/grammatikbok, najs. För här finns det bara FRANSKA grammatik och verbböcker.
 
Helgen var både mysig, rolig och innehöll sömnbrist. På fredagen gick jag till Ellen och kollade på film, mysigt. Lördagmorgon köpte vi en cykel till mig och på kvällen blev det utgång. Morgontåget hem, somnade i Ellens bäddsoffa och båda vaknade klockan två, då blev det frukost/lunch/middag på en kinarestaurang.

Imorgon är det min födelsedag. Jag längtar inte. Vill inte fylla år här. +alla friendzzz utom jag jobbar ju på onsdagar, *ensammastetjejenivärldenpåsinfödelsedag* 
Jag och Klara.
2012-10-09 @ 09:28:00


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR