Dix jours

Alla som frågar när jag åker verkar bli väldigt chockade när de får reda på att det är nästa fredag. Och nej, det är inte långt kvar. Hur jag märkt det (förutom min nedräknare på mobilen haha..) är att jag inte längre kan planera något längre fram än denna helgen. Pratade med en av mina vänner för ett tag sedan om att samla ihop några och käka på restaurang, men nu kanske det inte ens hinner bli av - på grund av att tiden är så knapp. Känns sjukt konstigt att säga att jag inte kommer vara i Sverige nästa lördag. Nej för då kommer jag befinna mig i en tropisk hetta och inte kunna använda mitt kära svenska språk förutom på bloggen och skype (exklusive de svenska au pairer som jag lär träffa..) Allting kommer vara dubbat, jag kommer känna mig som en idiotisk främling som inte förstår mig på metrosystemet eller etiketterna på varorna i mataffärerna. Hur ska jag veta var fiberhusk, danskt rågbröd eller leverpastej heter på franska? Thank god för google translate. Köpte en liten present som jag ska ha med mig till familjen igår, tänker inte avslöja det än om min värdfamilj på något mirakulöst sätt fått tag på min blogg och översätter det, haha. Ska handla en del mer grejer som enligt mig är the typical svenskt.
Ja, denna kollade jag på för några veckor sedan. Utan text dock. Försökte hänga med, det gick sådär.
2012-08-21 @ 14:08:39


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
DAGAR KVAR